4000030515 |
Curs d'actualització de les competències per a l'exercici de la funció directiva |
2019-2020 |
Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
24/1/2020 - 5/6/2020 (60 hores) de 17:00h a 20:00h |
|
INS La Serreta |
|
c. Lepant, 1 (Rubí)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Subdirecció general de la Funció Directiva i Lideratge Pedagògic
|
| |
|
Activitat passada a format virtual,instrucció 3/2020 de 13 de març. COVID19 |
| |
Tipus activitat |
DIA1 Curs d'actualització de les competències per a l'exercici de la funció directiva
|
| |
Inscripció |
09/01/2020 - 19/01/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Per possibilitar l’assoliment d’uns estàndards de qualitat educativa ajustats a les necessitats de la nostra societat, en el marc del que ha de ser l’Educació del segle XXI, cal enfortir les direccions dels centres, posant en valor la funció de lideratge educatiu. Un lideratge que, des de l’autonomia de centre, possibiliti la reflexió pedagògica en el si dels equips docents, incentivi, reguli i acceleri processos de canvi orientats a la millora.
El Departament desenvolupa l’organització i els continguts del Curs d’actualització per a l’exercici de la funció directiva i el lideratge pedagògic que estan orientats a aconseguir una direcció que té al nucli de la seva acció la creació de condicions per a l’aprenentatge des d’una perspectiva d’equitat i inclusió. Per això, els objectius que orienten la programació volen contribuir a preparar les direccions per a un marcat lideratge educatiu, distribuït, social, connectat i vinculat a la transformació educativa.
|
| |
Objectius |
En finalitzar el curs, els directors que el superin, han de ser capaços de:
1. Aprofundir en la implementació del model directiu que es deriva de la LEC; dels Decrets de Direcció, Autonomia, Provisió de llocs de treball i Inclusió així com de les polítiques educatives del Departament d’Educació.
2. Refermar les capacitats per desenvolupar les competències específiques i transversals dels directors/es per tal d’exercir plenament el lideratge pedagògic.
3. Impulsar la transformació del centre vers la pedagogia competencial exercint un lideratge pedagògic distribuït, orientat a la millora contínua i que impulsi la participació activa del professorat i de la comunitat educativa.
4. Promoure la vinculació del centre educatiu amb les famílies i l’entorn. Facilitar accions per enfortir els vincles amb els diferents agents de la comunitat educativa.
5. Valorar la importància de les xarxes educatives com a recurs per compartir bones pràctiques i com a referent formatiu d’aprenentatge entre iguals. Explorar les oportunitats de l’entorn per incorporar-les al propi centre.
|
| |
Continguts |
Unitat 1: Ser director avui. Les polítiques educatives.
Unitat 2: La planificació estratègica i l'avaluació.
Unitat 3: El lideratge del centre educatiu.
Unitat 4: Elements clau de la gestió i organització del centre autònom.
Unitat 5: La cultura participativa, com fer un centre obert, actiu i inclusiu. Reptes.
|
| |
Observacions |
Aquest curs és la primera fase (60 hores) de formació, tal i com es regula a la Res. EDU/3017/2019, de 13 de novembre. El calendari del curs és: Primera fase: 24/1, 7/2, 28/2, 13/3, 27/3, 24/4, 15/5, 29/5 i 5/6. Segona fase: 2/10, 23/10, 6/11 i 20/11.
|
| |
Avaluació |
Model competencial:
A cada unitat didàctica hi ha activitats d’autoavaluació, coavaluació i avaluació grupal. Les dinàmiques de treball portades a terme pel formador impliquen retroaccions contínues entre els participants per afavorir l’aprenentatge entre iguals. En totes les unitats didàctiques s’utilitza una rúbrica per facilitar aquesta avaluació competencial.
Condicions per superar el curs:
Acreditar una assistència mínima del 80% de les sessions presencials del curs.
Realitzar totes les activitats (individuals i en grup, presencials i no presencials) establertes pels formadors/es.
Superar l’avaluació de cada unitat didàctica amb una qualificació de 60 o superior.
Presentar totes les tasques amb els requeriments formals i en els terminis establerts.
Tasques objecte de qualificació:
a) Les establertes en cada unitat didàctica (individuals i de grup).
b) L’elaboració d’un projecte de direcció, contextualitzat, del centre on treballa o on es presentarà.
|
| |
Requisits de certificació |
La nota obtinguda és la mitjana ponderada on les unitats (de la 1 a la 5) compten un 15% cadascuna i el projecte de direcció un 25%.
|
| |
Persones destinatàries |
Aquest programa de formació va dirigit a aquelles directores i directors en exercici que vulguin actualitzar les seves competències en la funció directiva, tenint el requisit de formació inicial. També a docents que hagin superat un curs de formació sobre la funció directiva que acrediti el requisit.
|
| |
E-mail |
sefp_vall.educacio@gencat.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
divendres |
24/01/2020 |
1700 |
2000 |
Sessió 2 |
divendres |
07/02/2020 |
1700 |
2000 |
Sessió 3 |
divendres |
28/02/2020 |
1700 |
2000 |
Sessió 4 |
dissabte |
13/03/2010 |
1700 |
2000 |
Sessió 5 |
divendres |
27/03/2020 |
1700 |
2000 |
Sessió 6 |
divendres |
24/04/2020 |
1700 |
2000 |
Sessió 7 |
divendres |
15/05/2020 |
1700 |
2000 |
Sessió 8 |
divendres |
29/05/2020 |
1700 |
2000 |
Sessió 9 |
divendres |
05/06/2020 |
1700 |
2100 |
|
| |